Grįžtantys keleiviniai skrydžiai: kiek kainuoja bilietai ir kaip reikės elgtis lėktuvuose

Gegužės viduryje iš per karantiną nutilusio Vilniaus oro uosto ir vėl pagaliau reguliariai kils keleiviniai lėktuvai. Pirmosios kryptys – į Vokietiją ir Latviją. „airBaltic“ žada netrukus atnaujinti ir kitas kryptis iš Lietuvos. Ką reikia žinoti tiems, kurie jau norėtų šiais skrydžiais pasinaudoti?
Kiek kainuoja bilietai?
Pirmasis keleivinis lėktuvas kils gegužės 13 d. „Lufthansa“ oro linijų „Airbus A320“ šeimos lėktuvas skris į Frankfurtą, Vokietiją. Į Frankfurtą kol kas, gegužės mėnesį, bus skrendama tris kartus per savaitę – pirmadienį, trečiadienį ir penktadienį. „Lufthansa“ šiuos skrydžius vadina repatriacinės programos tąsa ir apie vėlesnių reisų grafiką žada informuoti vėliau.

Žinoma, po žinios apie skrydžių atnaujinimą kilo didelis susidomėjimas ir reali paklausa, – 15min teigė „Lufthansa“ atstovas spaudai Europoje ir Artimuosiuose Rytuose Borisas Ogursky. – Iš didelio užklausų skaičiaus mes jau ir anksčiau buvome supratę, kad reikia repatrijuoti keleivius abiejomis kryptimis.“ Bilietai į pirmuosius skrydžius į Vokietiją dar nėra iššluoti. Ir dabar galima įsigyti bilietų į visus artimiausių savaičių skrydžius, nors kainos kyla. Buvo skelbta, kad bilietai kainuos nuo 47 Eur, bet už tokią kainą įsigyti bilieto tik į vieną pusę vieną pusę nepavyks – teks įsigyti ir atgalinį. Tuomet visa kelionė vistiek kainuotų mažiausiai 125 Eur. Jeigu norite pirkti bilietą tik į vieną pusę, pigiausias variantas – be registruoto bagažo, be maitinimo ir be vietos pasirinkimo – nuskristi į Frankfurtą gegužės mėnesiui kainuoja 148 Eur.

„Neturime jokių ypatingų kainų dėl koronaviruso sukeltos krizės, – teigė bendrovės atstovas, paklaustas apie kainodaros pokyčius. – Kainų struktūra yra ta pati, siūlome patrauklias kainas.“ Latvijos oro linijų „Airbus A220-300“ lėktuvas kasdien iš Vilniaus skraidys į Rygą. Birželio viduryje planuojama pridėti papildomą vakarinį reisą, liepą – dar du kasdienius skrydžius. Iki rugpjūčio pabaigos bendrovė ketina iš Vilniaus į Rygą skraidyti penkis kartus per dieną. Brangiausi bilietai – į pirmuosius skrydžius. Už 50 minučių kelionę tektų pakloti bent 126 Eur. Tačiau skrydžiams kitomis dienomis bilietai palaipsniui pinga iki 54 Eur.

Latvijos oro bendrovės atstovai pripažino, kad kol kas paklausa bilietams yra labai maža visiems skrydžiams, nes vis dar yra nežinomybės dėl kelionių apribojimų. Tikimasi, kad situacija pasikeis daugiau lėktuvų pakilus į dangų. „Dabar, kol yra didelis bilietų pasirinkimas, yra tinkama proga keleiviams juo įsigyti už geriausias kainas“, – tikino „airBaltic“. Bendrovė pabrėžė, kad visiems iki gegužės 31 d. įsigytiems bilietams bus galima nemokamai keisti datą.
Ar Vokietija ir Latvija įsileis?

Tai, kad leidžiama išvykti iš Lietuvos, dar nereiškia, kad kita šalis leidžia į ją atvykti. Vokietija kol kas į šalį leidžia atvykti savo piliečiams ir čia gyvenantiems arba galintiems pateikti svarią kelionės priežastį – t.y., ne turistams. Be to, šalyje taikomas ir 14 dienų karantino atvykusiems reikalavimas.„Skrydžių bilietų kainas, kaip ir anksčiau, lemia trys veiksniai – kaštai, konkurencija ir paklausa, – 15min aiškino „airBaltic“ spaudos tarnyba. – Tikimės, kad kainos skrydžiams išliks daugiau ar mažiau įprastos.“

Europoje jau yra svarstymų atsisakyti 14 dienų privalomo karantino kai kuriems keliautojams. Pavyzdžiui, Prancūzija žada, kad nebus karantinuojami jokie iš Europos Sąjungos, Šengeno zonos ar Jungtinės Karalystės atvykstantys asmenys. Lietuva su Latvija ir Estija sutarė, kad nuo gegužės 15 d. bus leidžiamas laisvas žmonių judėjimas tarp šalių. Keliaujantiems tarp šių šalių nebereikės laikytis privalomos 14 dienų izoliacijos. Daugiau apie atveriamas sienas skaitykite čia: Atsiveria sienos: galėsime laisvai keliauti į Latviją ir Estiją, į Lenkiją – tik kai kurie.

Reikės dengti veidą lėktuve

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) yra paskelbusi rekomendacijas ir įpareigojimus dėl skrydžių organizavimo. Įpareigojimų „airBaltic“ ir „Lufthansa“ laikytis žada, tačiau rekomendacijų – tik iš dalies. Tikrai galios taisyklė dėl veido užsidengimo. Abejos oro linijos skelbia, kad bus būtina viso skrydžio metu dėvėti kaukes ar kitas veido apsaugos priemones. „Lufthansa“ skelbia, kad tai gali būti ir specialios daugkartinės kaukės, respiratoriai, ir vienkartinės kaukės ar tiesiog šalikas. Svarbu, kad uždengtų tiek burną, tiek nosį. Kaukėmis turės pasirūpinti patys keleiviai.

Ar bus paliekamos tuščios kėdės?

Visgi oro linijos kol kas nenoriai paklūsta raginimams garantuoti fizinį atstumą tarp keleivių skrydžio metu. SAM rekomenduoja keleivius lėktuvo salone susodinti šachmatiniu principu – t.y., palikti tuščių kėdžių tarp žmonių. Oro linijos teigia, kad taip darys tik jeigu bus neparduotų bilietų. „Lufthansa“ komentare 15min teigė, kad įvedus taisyklę keleiviams privalomai užsidengti veidą, tuščių vietų palikimo būtinybė išnyksta. „Burnos-nosies uždengimas suteikia pakankamą sveikatos apsaugą“, – aiškino B.Ogursky. Keleivius orlaiviuose visgi bus stengiamasi susodinti kuo toliau vienus nuo kitų – vidurinės kėdės keleiviams bus skiriamos tik tuomet, kai visos kitos vietos bus užimtos. Kitaip sakant, fizinį atstumą tarp keleivių galiausiai lems tai, kiek bilietų pardavė oro linijos. Nėra planuojama specialiai dalies bilietų neparduoti.

Tuo tarpu „airBaltic“ žada patys visiems keleiviams įduoti po veido kaukę ir dezinfekcinę servetėlę. Veidus dengs ir abiejų oro linijų įgulų nariai.

„airBaltic“ požiūris toks pats. Tokios rekomendacijos efektyvumą bendrovė komentare 15min vadina ribotu, tačiau „darys viską, ką gali, kad keleiviai skrydžio metu jaustųsi saugūs“. „Bendrovės vadovybė priėmė sprendimą išlaikyti vidurinę vietą tuščią, tik jeigu yra pakankamai tuščių kėdžių orlaivyje“, – pranešė oro linijos. Prieš šachmatinį principą ar vidurinės kėdės palikimą tuščia orlaiviuose arba tuščios vidurinės vietos palikimą yra pasisakęs ir IATA vadovas Alexandre’as de Juniacas, kuris pareiškė, kad fizinio atstumo orlaiviuose įgyvendinimas reikštų, jog baigiasi „pigių kelionių“ era. „Ryanair“ paskelbė tokiomis sąlygomis išvis neskraidysianti. Visgi jie patys alternatyvos nepateikia, kaip lėktuvuose būtų užtikrinamas saugus atstumas tarp keleivių.
Kokios procedūros bus oro uostuose?

Prie įėjimo į oro uostą bus matuojama kiekvieno keleivio temperatūra. SAM įpareigojo keleivius taip pat vertinti dėl ūmių viršutinių kvėpavimo takų ligų simptomų (karščiavimas, sloga, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas) pasireiškimo. Jeigu tokie simptomai pastebimi, keleiviui bus neleista skristi. Vyresni nei 6 metų keleiviai viso buvimo oro uosto patalpose metu turės privalomai dėvėti apsaugines veido kaukes arba apsaugines veido priemones, o laukimo salėse laikytis saugaus, ne mažesnio nei 2 metrų atstumo. Šis įpareigojimas netaikomas šeimos nariams. Oro linijos rekomenduoja registraciją (check-in) į skrydį, kai įmanoma, atlikti internetu. Jeigu tai neįmanoma, keleivių registravimo skrydžiui metu prie registravimo stalų tarp keleivių ir registraciją vykdančio asmens turės būti išlaikomas saugus, ne mažesnis kaip 2 metrų atstumas.

Atsisakoma dalies paslaugų lėktuve „Lufthansa“, siekdama sumažinti kontaktų tarp įgulos narių ir keleivių būtinybę, keis ir aptarnavimą orlaivyje. Kaip 15min vardijo B.Ogursky, lėktuvuose keleiviams nebebus dalijamos pagalvės, pledai, rankšluostėliai rankoms. Laikinai bus sustabdyti ir pardavimai salone, nebedalijami gėrimai ir vandens buteliukai, atsisakoma à la Carte maitinimo.

Lipant į lėktuvą tarp keleivių turės būti išlaikomas ne mažiau kaip 1 metro atstumas tarp keleivių. Išimtis taikoma šeimos nariams. Išlipimas iš lėktuvų taip pat užtrūks. Pavyzdžiui, Frankfurto oro uoste jau galioja naujos procedūros, iš lėktuvo keleiviai bus išleidžiama tik praėjus 15-ai minučių nuo sustojimo, ir grupelėmis.
Kokios oro linijos dar pradės skrydžius?
Kol kas „Lufthansa“ neplanuoja skrydžių iš Vilniaus kitomis kryptimis, bet B.Ogursky pridūrė, kad pokyčiai dabar vyksta ir per trumpą laiką. „airBaltic“ žada anksčiau turėtas jungtis tarp Vilniaus ir Europos miestų atkurti kaip įmanoma greičiau. Birželį ir liepą oro linijos planuoja iš Vilniaus vėl skristi į Amsterdamą, Berlyną, Miuncheną, Paryžių ir Taliną. Birželį taip pat planuojama atnaujinti skrydžius tarp Palangos ir Rygos. Anksčiau „airBaltic“ jau skelbė, kad nusprendė šį sezoną atidėti visus naujus planuotus maršrutus iš Vilniaus – Hamburgą (Vokietija), Ciurichą (Šveicarija), Geteborgą (Švedija), Dubrovniką ir Rijeką (Kroatija).

Prognozuojama, jog antroje gegužės pusėje daugiau oro bendrovių atnaujins skrydžius šalies oro uostuose, tačiau laukiama pačių oro bendrovių galutinio sprendimo. Tris šalies oro uostus valdanti bendrovė Lietuvos oro uostai praėjusią savaitę BNS pranešė, jog nuo gegužės vidurio skrydžius taip pat planuoja atnaujinti „Wizz Air“, „Belavia“, LOT, „Brussels Airlines“, „Ukraine International“ ir SAS. Naujienas sekite oro linijų ir Vilniaus oro uosto puslapiuose.

Straipsnio autorius – portalas 15min.lt